Pazartesi, Aralık 23

Nirvana ve lüks moda markası Marc Jacobs, “gülen yüz” logolu kasa üzerinde anlaşmaya vardı.

Bu haberin orijinal dili İngilizce idi.

Altı yıllık hukuki mücadelenin ardından efsanevi grunge grubu ve lüks moda markası, “gülen yüz” logosunun kullanımı konusunda uzlaşmaya varıyor.

REKLAM

Fransız lüks marka devi LVMH’nin sahibi olduğu moda markası Marc Jacobs ve sanat yönetmeni Robert Fisher, 1990’ların popüler Amerikalı grunge grubu Nirvana’nın, grubun ikonik “gülen yüzü” ile çarpıcı bir benzerlik taşıyan bir imajı yarattı. ” logosu. Kullanımı nedeniyle açılan dava nihayet sonuçlandı.

Böylece logoyla ilgili uzun süredir devam eden tartışma ve altı yıldır süren hukuk mücadelesi sona erdi.

Nirvana, Marc Jacobs’a, grubun ilk kez 1992’de lisanslanan ikonik logosuna biraz fazla benzeyen gülen yüz içeren “Redux Grunge” koleksiyonunu piyasaya sürdükten sonra 2018’de dava açmıştı.

Söz konusu gömlekte gözler için kullanılan “X” harfleri yerine “M” ve “J” harfleri, dil dışarı çıkmış titrek bir gülümseme ve Nirvana benzeri bir yazı tipiyle “Cennet” kelimesi yer alıyordu.

Logo, grubun solisti Kurt Cobain tarafından 1991 yılında oluşturuldu. Ancak davulcu Dave Grohl ve basçı Krist Novoselic daha önce gülen yüzü kimin yaptığını bilmediklerini belirtmişlerdi. Marc Jacobs’un avukatları da karşı davada konuyu gündeme getirerek Cobain tarafından tasarlanan logonun telif hakkının Nirvana müzik grubuna ait olmayabileceğini savundu.

Grubun avukatları, moda markasının Nirvana’nın telif hakkıyla korunan logosunu ürünlerinin tasarımında ve ürünlerini tanıtmak için kullanmasının kasıtlı olduğunu söyledi.

Avukatlar, “Bootleg Redux Grunge” koleksiyonunun tamamının “Grunge” müzik türünün kurucularından Nirvana ile ilişkilendirilerek “grunge”nin koleksiyonla ilişkilendirilmesinin daha büyük bir kampanyanın parçası olduğunu ileri sürmüştü. otantik.

Nirvana’nın plak şirketi Geffen Records’un eski sanat yönetmeni Robert Fisher, 2020’de logoyu 1990’larda grupla çalışırken tasarladığını söylediğinde işler daha da karmaşık hale geldi.

ABD Bölge Yargıcı John Kronstadt, 2023’te logoyu Fisher yarattıysa logonun Fisher’ın değil Geffen’in olacağına karar verdi. Ancak logonun Cobain tarafından mı yoksa Fisher tarafından mı oluşturulduğu belirlenemedi.

Bu hafta Kaliforniya bölge mahkemesinde taraflar arabuluculuk teklifini kabul etti.

Anlaşmanın şartları mahkeme belgelerinde açıklanmasa da tarafların anlaşmanın detaylarını hazırlamak için 21 günü bulunuyor.

Ek kaynaklar • Yuvarlanan kaya

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Sponspor Bağlantılar: